Dag 24 en 25 naar Celebration

Dag 24 is onze laatste dag in de villa in Cape Coral. Naast dat we ’s morgens even naar de Sanibel Outlets gaan doen we deze dag helemaal niets.

Dag 25 (zaterdag 03-08-19).

We worden vandaag wakker van onweer en heel harde regen. Dat is anders wakker worden dan de afgelopen dagen, daarbij moeten we vandaag ook deze villa verlaten, waardoor de dag nog meer afwijkt van onze eerdere dagen hier. De koffers zijn al zo goed als klaar, dus nadat de laatste spullen er in zitten, pakken we de auto in en gaan we in de stromende regen op pad. De weersvoorspelling gisteravond was niet best voor vandaag. We gaan zien wat deze dag ons gaat brengen. Het is grijs en grauw, met af en toe een bui tot aan Sarasota. Als we daar de University City Mall ingaan, begint ineens de zon door te breken. Wat een prachtig mooie Mall, echt de moeite waard eens te bezoeken. Wij doen snel de gewenste boodschappen voor de kids en gaan dan verder. Het is prachtig weer geworden en we besluiten daarom naar Longboat Key te rijden omdat we naar Beercan Beach willen gaan. Dit strand staat ook bekend om het vele driftwood. Wat wij erg mooi vinden. Onderweg in Sarasota zien we veel kunstwerken. Bij het beeld “Uncondtional Surrender” is het een drukte van belang.

Eenmaal aangekomen in de buurt van Beercan Beach parkeren de auto letterlijk in het water, het heeft hier afgelopen nacht zo hard geregend dat het nu midden op de dag nog steeds blank staat. We lopen langs de kust tussen de vele boomstammen door naar het strandje wat we op het oog hebben. Grappig is dat de omgeving er hier altijd weer anders uitziet. Er is sinds ons vorige bezoek hier ook orkaan over dit gebied gegaan. Diverse bomen die toen stonden liggen nu om. Plotseling zien we een groep van vier dolfijnen voorbij zwemmen. Omdat het zeewater hier zo helder is kunnen we ze een tijdje goed volgen en zelfs nog een paar foto’s maken. Na een tijdje gewandeld te hebben gaan we verder met als primair doel eerst ergens te eten. Dat is nog niet zo makkelijk, bij het tentje wat we op het oog hebben is gewoon geen parkeerruimte meer. Dat parkeren is sowieso wel een probleem overal langs de Gulf Coast. Veel opgangen naar de stranden zijn privé bezit met dus ook een privé parkeerterrein, zodat het maar heel beperkt mogelijk is toegang tot het strand te vinden. Op Long Beach lukt het niet, zo komen we uiteindelijk pas rond 14.30 uur bij Anna Maria Island uit. We eten daar heerlijk bij The Waterfront restaurant, vlakbij de pier. We zien dat er al een basis voor nieuwe pier ligt, maar hij is nog niet helemaal af en dus nog gesloten.

Na de late lunch kunnen we het niet laten eerst nog een stuk over het prachtige strand te lopen. Maar dan moeten we opschieten we hebben nog een flink stuk te rijden, voordat we bij het laatste hotel zijn. Na nog een korte stop bij de Ellenton Outlet vervolgen we onze route om uiteindelijk om 19.00 uur bij “Bohemian” hotel in Celabration aan te komen. Voor mij een verrassing , omdat Harm had gezegd dat we ergen in de buurt van het vliegveld zouden slapen. Maar dit is natuurlijk honderd maal leuker.

We zijn al zo vaak in Celebration geweest, hebben hotel al heel vaak gefotografeerd en kunnen het nu eens van binnen bekijken. Een nachtje In Celebration blijven is natuurlijk geweldig leuk!! Nadat we onze bagage naar de kamer hebben gebracht, gaat Harm nog even zwemmen. We hebben een erg leuke kamer, met dakkapel en kijken uit over het meer en op het zwembad. Op weg om een hapje te eten lopen we langs het meer om naar de ondergaande zon te kijken. Pas rond 9 uur gaan we bij ‘Celebration Town Tavern’ naar binnen om te eten. Het is heel druk overal in de restaurants, wij zijn eigenlijk nooit op dit tijdstip hier geweest en staan echt te kijken van de hoeveelheid mensen. Het toetje halen we bij Kilwin. Terug in het hotel is het ook nog een gezellige boel, er zitten mensen aan de bar, mensen buiten te eten en er is zelfs leuke live muziek. Het is echt een geweldig idee van Harm hier een hotel voor de laatste avond te boeken. Leuk aan deze locatie vinden we dat je zo vanuit je hotel het stadje in loopt.

12 gedachten over “Dag 24 en 25 naar Celebration

1. Wat een geweldig strand, dat water zo mooi blauw en jullie zijn er helemaal alleen op wat wildlife na. Zo fotogeniek dat driftwood en wat ben je bruin Christa!
    Wat een super verrassing om te overnachten in Celebration. Prachtige zonsondergang zeg, amazing! Jullie hebben het geweldig gehad samen, bedankt weer voor jullie prachtige blog! Ik heb ervan genoten, tot de volgende reis weer 👍🇺🇸

2. Wat kan dat heerlijk zijn om ergens een restaurant tegen te komen waar je gewone en lekkere salade kunt krijgen he? Hij ziet er goed uit!

De foto’s zijn zoals elk dag weer echt een feest om naar te kijken, mijn complimenten aan de fotograaf!

Dankjewel voor het mogen meegenieten van jullie mooie reis, wij zijn door jullie en Jacqueline geinspireerd om een rondreis te doen met als eindpunt wat rust in Florida. Dank voor alle blogs, dat was elke dag leuk wakker worden!

3. Wat een schitterende strandfoto’s. Ze zijn echt jaloers makend.
    Zo leuk om het Bohemian hotel nu eens van binnen te zien. Top keuze van Harm!

4. Jullie zijn inmiddels thuis dus welkom thuis
    We hebben genoten van jullie verhalen en de mooie foto’s
    Bedankt dat we mochten meegenieten en tot de volgende keer.
    Joke en Gerrit

5. Die stranden, zucht, dat water, zucht… smullen van de foto’s! En hoe heerlijk om in dat hotel te overnachten. Wat een mooie afsluiter. Bedankt voor de mooie blog, en de prachtige foto’s elke keer. Was blij dat ik mocht meegenieten.

6. Prachtige foto’s van een altijd sfeervol Celebration , ik heb daar nog nooit de sunset ‘gedaan’ dus dat moet nog een keertje gaan gebeuren 😉

7. Inmiddels al thuis begrijp ik. Welkom thuis.
    Wat een prachtige foto’s waren het weer en wat leuk dat we eindelijk eens iets vanbinnen zien van het Bohemens hotel.
    We hebben weer met veel plezier mee gelezen, bedankt daarvoor en tot een volgende eker