Dag 11 – van Chattanooga naar het vliegveld van Knoxville

Voor vandaag staat Ruby Falls op de planning. Ruby Falls is een ondergrondse waterval in de Lookout Mountain. We hebben gisteren online kaartjes gekocht, omdat je vanwege de grote drukte een tijdslot moet claimen om de Falls te bezoeken. De vroegst mogelijk beschikbare tijd was 10.15 uur. Dat geeft ons vanmorgen de tijd iets rustiger aan te doen. Op de bevestiging staat dat ondanks dat je een ticket hebt er toch een in een rij van 5 tot 45 min. kan zijn voor je naar binnen mag.

Voor de zekerheid vertrekken we maar op tijd en komen dus ver voor de tijd op ons ticket aan. Er is op dat moment helemaal geen lange wachttijd. We hebben geluk, mogen gelijk door en zijn dus veel eerder binnen. Met een gids gaan we de grot in voor de tour. De tour begint met een 4 min. durend filmpje over hoe de grot en waterval gevonden zijn en zijn ontwikkeld tot een toeristisch trekpleister. We lopen een route van ongeveer een mile, waarbij we langs allerlei mooi gevormde stalactieten en stalagmieten komen. Veel zijn bijzonder uitgelicht, vaak met gekleurd licht. Alle fantasie is gebruikt om aan de verschillende mooi gevormde structuren herkenbare namen te geven. Aan het eind van de route komen we aan bij de bijzondere ondergrondse waterval. De waterval begint 300 m onder de top van de berg. Echt heel bijzonder!

Ongeveer 2 uur later lopen we weer in het daglicht. Het regent als we naar buiten komen. Vandaag een wat onstabiele dag qua weer. Chattanooga heeft een leuk centrum. We gaan er heel even in maar al heel snel gaat het heel hard regenen. We hebben geen zin om kletsnat te regenen, dus houden we het snel voor gezien. Iets later, tussen de buien door, wandelen we over de oude, houten spoorbrug van Chattanooga, nu een wandelbrug. Om de brug ligt een mooi park heen, waar veel gewandeld, gefietst en hardgelopen wordt.

Vanavond slapen we vlakbij het vliegveld bij Knoxville. Waar vandaan we morgenvroeg naar Florida vliegen. Het eerste deel van de route rijden we over de snelweg. We eten voor het eerst van ons leven bij de Cracker Barrel, welke we langs onze route tegenkomen. Een bijzondere ervaring.. de Fried Chicken die we kiezen, blijkt een heel grote portie ook nog vol met botjes te zitten ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™Š… Deze verwende mensen houden meer van kipfilet….. dus geen onverdeeld genoegen, ha ha. Voor het eerst trouwens deze vakantie dat we niet zo enthousiast over het eten zijn.

Na de lunch rijden we nog in een heel heftige en lange regenbui (bijna een uur), we zien bijna geen hand voor ogen… Dat verklaart al het groen van het landschap om ons heen en het vele water in de watervallen.

Bij Loundon kiezen we een weg binnendoor om op ons gemak het laatste stukje te rijden. Zo komen we toevallig langs de Fort Loundon Dam. Verder geen bijzonderheden langs deze weg gezien. Om 17.15 komen we aan bij het Hilton direct naast het vliegveld en naast de Rental Car Return. De auto moeten een vanavond al in leveren, omdat deze morgenochtend nog niet open is als wij ons op het vliegveld moeten melden. We hebben 1745 miles (2810 kilometer) in acht dagen gereden.

Ons volgende bericht komt uit Florida. Of de updates dan net zo regelmatig zijn als tijdens dit deel van de vakantie zien we daar wel. We gaan in ieder geval rustiger aan doen en ook lekker luieren en uitrusten.

8 gedachten over “Dag 11 – van Chattanooga naar het vliegveld van Knoxville

1. Ook al weer zo’n stukje bijzonder mooie natuur met de ondergrondse waterval. Jullie zijn denk ik wel toe aan een beetje rust en lekker luieren in Florida.
    Goede vlucht!

2. Ben ook nog nooit bij Cracker Barrel geweest, komt er op รฉรฉn of andere manier nooit van.
    Wat een regen zeg! En nu op naar Florida, ook fijn, goede reis!

3. Wat een waanzinnig mooie trip was dit. Jullie hebben echt prachtige dingen gezien ( en gelukkig met ons gedeeld). Nu heerlijk uitrusten en genieten van Florida. Goede vlucht.

4. Mooie rijd in Washington en the Deep South gehad, veel gezien en ook aardig wat gereden.
    Ook heerlijk om nu weer naar Florida te gaan, goede reis โœˆ๏ธ๐Ÿ‘๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ

5. Chattanooga ziet er gaaf uit, past helaas niet in ons tripschema…. , maar wie weet in de toekomst daar toch maar eens gaan kijken. Jammer van jullie teleurstellende eerste ervaring bij Cracker Barrel, probeer de volgende keer eens de ‘Chicken Tenderloin’ die is prima ๐Ÿ˜‰