Dag 10 – Naar Chattanooga

Vandaag starten we rustig op. Harm ligt nog te slapen, terwijl ik van de startende dag geniet op de veranda. Over de toppen van de bergen ligt nog een deken van wolken en om ons heen begroeten allerlei vogels de dag. Verder heerst hier serene rust. We zitten hier in het bos 15 mile buiten het centrum van Gatlinburg. Het is ongelooflijk hoe groots en dicht de bossen hier zijn, geen wonder dat je bijna geen Wildlife ziet…. Heerlijk zo’n rustmoment en even op mijn gemak de reacties op het blog te kunnen lezen. Dank aan iedereen die de moeite neemt te reageren, het is wel heel erg leuk om te lezen en ook nog eventuele tips mee te horen. Vooral de reacties van mijn opa, vorige maand 100 jaar geworden, vind ik heel speciaal. Opa wat ontzettend leuk, dat u meereist met ons. We zagen vandaag zelfs een grote truck rijden met uw naam erop!

Na het ontbijt pakken we onze spullen weer bij elkaar en moeten we deze mooie blokhut weer verlaten. Om 9.15 rijden we de enorme steile, bochtige Pinnical Vista Rd weer af naar de bewoonde wereld.  Alvorens we naar Chattanooga rijden,  gaan we eerst de Roaring Fork Motor Nature Trail rijden. Dit is een tien kilometer lange rondrit. De weg is smal en kronkelig. We rijden door uitgestrekte, heel groene bossen en zien onderweg zien we riviertjes, watervallen, wilde bloemen, zelfs paddestoelen en wat oude huizen.

Wij vinden deze Nature trail qua natuur eigenlijk veeeel mooier dan Cades Cove. Een bijkomend voordeel, het beginpunt ligt aan de rand van Gatlinburg. Voor Cades Cove moesten we eerst een uur heen rijden en dan logischerwijs ook weer terug. Aan het einde van de route loopt de weg langs de โ€œPlace of a Thousand Dripsโ€, een waterval van bijna 25 m hoog, waarvan het water in etappes naar beneden valt.

Dan is het echt tijd om de navigatie op de volgende bestemming te programmeren. Om half vier komen we bij de Best Western aan, ons hotel voor vannacht. We hebben weer anderhalf uur vertraging gehad op onze route door drukte en file op de weg. We hebben er een abonnement op deze vakantie ๐Ÿ˜ฉ ….. Of het is in dit deel van Amerika gewoon heel druk.

Nadat we ingecheckt zijn rijden we naar Point Park aan de noordzijde van Lookout Mountain.  Een plateau op deze berg wat een belangrijke rol heeft gespeeld in de Amerikaanse geschiedenis. Point Park hoort dan ook bij de Nationale Parken.

Dit is onze tiende dag van de vakantie, we hebben deze hele reis nog geen Nederlander gezien of gehoord. Dat zal als we in Florida zijn wel anders worden!

9 gedachten over “Dag 10 – Naar Chattanooga

1. Wat een heerlijke manier om wakker te worden. Zittend op de veranda midden in de natuur. Ik blijf in herhaling vallen maar wat is het daar toch mooi. Jullie maken een prachtige reis.

2. Wat heerlijk om met de geluiden van de natuur wakker te worden en zo rustig op te starten. Wat een mooie bossen, heerlijk! Geweldig daar! Mooi lookout mountain.
    Ik geniet ook van jullie verhalen en fotoโ€™s en wat bijzonder , dat je opa meeleest! ๐Ÿ‘
    Mooie dag morgen!

3. Wat een prachtige natuur daar. En lijkt me zalig wakker worden daar, midden in de natuur.
    En heel bijzonder dat je opa reageert op je blog.

4. Ik geniet heerlijk mee met jullie vakantie. Hij is toch heel anders dan die van ons zal worden. Het natuur gedeelte komt bij ons niet zo veel voor in de planning. Begin me wel een beetje zorgen te maken over al die files…….die passen ook niet in onze planning

5. Weer mooie foto,s gezien. Het Artilleriemuseum was ook iets voor mij geweest want ik heb bij de Artillerie gediend. En dan op de drukke highway een vrachtauto zien rijden met mijn voornaam erop is wel heel bijzonder.

Geliked door 1 persoon

6. De Roaring Fork Motor Nature Trail gaat meteen mee in de planning, ziet er leuk uit. En mocht je onderweg ergens NL’ers horen, dan gewoon onderling Engels praten, werkt prima ๐Ÿ˜‰