Dag 1 – Schiphol -Washington DC

Om 3.15 uur, locale tijd landen we op International AirPort Dulles. Voor het eerst in ons leven zijn we in Washington DC. KLM heeft ons met een fijne vlucht, zelfs 30 min voor de geplande aankomsttijd, keurig hier naartoe gebracht. Toen we op het punt van vertrekken stonden hadden we daar wel even onze twijfel over….. De piloot kwam met de bizarre mededeling dat er een zeil kapot was 🙊🙊…. Wij keken nog eens goed om ons heen, maar we waren toch echt in een vliegtuig gestapt. Het betrof echter een zeil in het cargo gedeelte bleek na verdere uitleg. De Ducttape was gelukkig snel gevonden, want een kwartier later konden we alsnog vertrekken.

Eenmaal uit het vliegtuig werden we met de “People Mover”, een soort rijdende slurf naar Immigrations gebracht. Die rijdende slurf ziet er echt raar uit is een soort bus die ze als een slurf op een gebouw aan kunnen sluiten. De ingang zit alleen aan één kopse kant, daar zit ook dechaufeur. Alle mensen die dan in de daarvoor bestemde ruimte staan te wachten stappen erin, waarna het ontkoppelt wordt en naar een ander deel van het vliegveld rijdt. Het gevaarte kan omhoog, zodat het zelfs tegen een verdieping aan geplaatst kan worden. Een bijzonder voertuig… We hadden geluk, gingen als laatste aan boord en konden daardoor als eerste eruit. Dat was top, want Dulles staat bekend om zijn ellenlange wachttijden bij Immigrations.

Als een van de eerste uit het vliegtuig zijn we in een dikke 30 minuten alle slangetjes door om uiteindelijk bij poortje 39 te mogen wachten voor de benodigde stempel en welkomsfoto. Helaas, helaas, te vroeg gejuicht …… hadden we precies iemand met een Mexicaans paspoort voor ons staan waar iets mee was. Na ruim 20 min vragen stellen etc besloten ze eindelijk het maar in een apart kamertje af te gaan wikkelen en mochten we eindelijk onze verplichte stempel halen. Alle koffers waren natuurlijk al lang van de bagageband af. Na enig zoeken konden we met onze eigendommen richting de shuttlebus die we geregeld hadden voor de laatste etappe naar het hotel. Als we Washington verlaten halen we de huurauto pas op, omdat we die de eerste dagen toch niet nodig hebben.

Dulles ligt een behoorlijk eind buiten het centrum van Washington, we zijn daardoor nog een behoorlijke tijd onderweg voordat we bij het hotel zijn. Door het megadrukke verkeer en de vele files komen we om 18.30 uur bij het hotel aan. We verblijven in het Grand Hyatt hotel in het Centrum van DC, super centraal gelegen. Er is vanuit het hotel zelfs een ingang naar MetroCenter, het dichtbijgelegen metrostation.We droppen de bagage, frissen ons op en gaan richting de National Mall waar we een rondje lopen. Tjonge wat is alles groot en uitgestrekt, alles ligt veel verder van elkaar af dan wij ons voorgesteld hadden.

We sluiten de dag af bij de Capitol City Brewing Company, het is inmiddels al bijna 21.00 uur. Als we aan de bar gaan zitten om op een tafeltje te wachten, wordt Harm gered door de barman met de woorden: You looks like you really need a beer!! Met de lange reisdag in de benen was dat meer dan de spijker op zijn kop. Na echt prima gegeten te hebben en de hard benodigde biertjes genuttigd te hebben, lopen we via het CityCenter terug naar het hotel. Zo komt een einde aan onze eerste, heel lange dag!!

18 gedachten over “Dag 1 – Schiphol -Washington DC

1. Heerlijk hoor !!! Jullie zijn er, en gelijk al veel gedaan ! Prachtig hotel ook, een prachtige stad ook. Geniet ze !

2. Dat was best wel een voorspoedige reis en tja immigrations is altijd wel een hobbeltje.
    Ik heb bewondering voor jullie dat er nog energie over was voor een wandeling naar the National Mall. Ben heel benieuwd naar de volgende blogs.
    Have fun!

3. Zo de reisdag is achter de rug, altijd lekker, duurt toch best lang.
    En nog een hoop gedaan na aankomst!
    Fijne dag morgen!

4. Die slurf! Ziet er inderdaad uit als een echte slurf, zo maak je nog eens wat mee!

Gave stad hoor Washington, ben er nog niet geweest maar hij staat zeker op het lijstje!

5. Wat hebben jullie het al meteen lang volgehouden. Petje af hoor. En prachtige foto’s weer. Heerlijk begin van de vakantie.

6. Zo die lange reisdag hebben jullie gehad.
    En jullie zijn gelijk al op stap geweest ook ….met al geweldige foto’s .
    Ben benieuwd naar de komende dagen .

7. De reis hebben jullie prima doorstaan en ook bij ons ging het dankzij onze ‘voorgangers’ niet al te snel bij Immigrations op Dulles. De dag afsluiten met een paar lekkere biertjes, goed plan !!!